När vi hyrde bil på Teneriffa

 
Hej på er! Istället för att skriva en hel lång text om denna dagen så beskriver jag varje bild. Det var iallafall på torsdagen vi hyrde bil och det blev en heldag.
 
1. Vi sitter i bilen påväg upp mot Teide och man märker att det är lite kallare, men inte mycket. Inte så man behöver jacka allafall. Det var slingriga väger upp och liite jobbigt att åka bil efter ett tag.
 
2. Bilen vi hyrde, hahahaha. Om jag fattat det rätt så var det den enda som fanns kvar och vi fick den stora bilen som ingen ville ha..typ!
 
3. Jag med systrarna, Lisa och Elsa.
 
4. En väldigt stor...vad ska man säga.. kulle av vulkanaska som var mittimot liften upp till teide. På bilden ser ni Lisa till vänster och mamma till höger, väldigt små.
 
5. Glad Elsa uppe på "vulkan-aska-kullen".
 
6. Byggnaden/huset med liften som gåt upp till Teide topp (3715 meter högt). Tyvärr åkte vi inte enda upp eftersom kön var så otroligt lång och det skulle ta halva dagen att stå där. På bilden ser ni hur högt jag är när jag tar kort då man ser vägen nedanför med en bil.
 
7. Påväg nedåt igen. Det var väldigt, väldigt fint när vi åkte. Fina höga berg överallt och fina träd. Dessutom var det otroligt mycket lava överallt.. och just på de ställena var det helt tomt med träd.
 
8. Teide! Fullt med snö. Tanken slog mig att störta ned med skidor där.. vore ine så kul tror jag, haha!
 
9. Lisa och Elsa med "jätte-kottar" vi såg!
 
10. En liten bystad påväg nedåt (kanske halvväg nere). Kul att se så många hus i så många olika färger. 
 
Så där! det var ungefär den dagen i bilder. På kvällen senare var vi lite på stranden nära vår stad Los Cristianos
KRAM
1 Anonym:

skriven

Fina bilder,verkar somdet var en intressant dag.Kram Bitta.Så roligt att du bloggar igen!

Kommentera här: