Från djurparken: fåglar och pingviner

Det första vi fick syn på i djurparken var fåglar. Det var en fågelshow på en liten arena som hölls när vi kom dit, som vi fick se. Två/tre djurskötare "kastade" iväg en sorts fågel (vet inte namnet..är inte så bra på fåglar) som sedan flög till en annan djurskötare som stod ca 100 meter bort och tog emot den. Häftigt och se hur människor kan lära fåglar detta. Jag som har lite fågelfobi var lite rädd under hela föreställningen, haha. Men det var kul att fota dem.. och så länge jag inte är nära dem så går det bra. Har ett nytt objektiv som jag fick i julklapp som jag använde väl som jag kan visa i ett inlägg imorgon. 
 
Pingviner såg vi också, och jag trodde de skulle vara större men de var inte så stora, ungefär upp till mitt knä skulle jag tro. Dvärgpingviner tror jag de heter. Dock väldigt söta och mycket snabba i vattnet. Så det var svårt att fånga bra bilder på dem.
1 Carina:

skriven

Så fantastiska bilder, du är bästa fotografen✨🌟

Kommentera här: